Koordynator ds. dostępności

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:

  • opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
  • oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
  • szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
  • oceną dostępności m.in. obiektów, ulic, placów, parkingów, terenów zielonych,
  • wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
  • współpracą z środowiskami osób z niepełnosprawnościami (fundacje, stowarzyszenia),
  • współpracą z inwestorami, konsultacjami i pomocą we wdrażaniu Standardów i Wytycznych w projektach realizowanych na terenach Gminy Stara Kamienica,

 

Kontakt

Urząd Gminy w Starej Kamienicy
Stara Kamienica 41,
58-512 Stara Kamienica
godziny otwarcia: 7.00 - 15.00

Karolina Kaczorowska
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy w Starej Kamienicy
tel. 75 75 14 368
e-mail:
radagminy@starakamienica.pl